Ideeën voor Survey tool?

Hi allen,
Voor een survey naar huidige gebruikers van KennisCloud.nl was een project medewerker begonnen een google form dingetje in elkaar te zetten. Uiteraard is dit geen fijne methode om een mening te vragen omtrend een tool gebouwd met publieke waarden hoog in het vaandel.
Na enig zoeken ben ik uitgekomen op EUSurvey, een tool welke beschikbaar wordt gesteld door de EU, te gebruiken door elke EU citizen.

Deze voelt solide aan, is open source, en de statements op het gebied van privacy lijken me in orde.
Is er enige ervaring mee, en/of heeft er iemand andere suggesties voor een tool voor gebruikersonderzoek?

Alvast bedankt & groet,
Frank

Hi Frank!

Ik heb hier nog geen ervaring met EUSurvey. Moet zeggen dat ik het een onduidelijke website vind en ook wat ouderwets overkomt.

Ik heb zelf ervaring met LimeSurvey Community Edition. Dit is opensource software die je zelf kan installeren op je eigen hosting, maar ze bieden ook een betaalde cloud dienst aan. Met die laatste heb ik nog geen ervaring.

Bij PublicSpaces maken we gebruik van Formbricks die we zelf hosten op onze eigen server. Ook zij bieden een dienst aan die je kan afnemen, mocht je niet in de gelegenheid zijn om het zelf te hosten.

Tenslotte is er ook nog Framaforms direct gratis online te gebruiken, maar donaties worden zeer gewaardeerd. Aangeboden door de Franse organisatie Framasoft die soortgelijke doelstellingen nastreeft als PublicSpaces. Hou er wel rekening mee dat sommige onderdelen niet zo goed zijn vertaald, dus enige kennis van de Franse taal bij het opzetten van een formulier is wel handig.

Op de site EU Alternatives kun je nog meer mogelijke opties vinden.

Tip!
Je kan de De Digitale Spoelkeuken gebruiken om te onderzoeken in hoeverre een software applicatie of dienst voldoet aan de publieke waarden uit het PublicSpaces manifest. Dat is een checklist (spreadsheet) met max 44 vragen.

Alle informatie over deze vragenlijst incl de spreadsheet kun je hier vinden:
https://publicspaces.net/project/de-digitale-spoelkeuken/

Mocht je nog verdere vragen, op- en/of aanmerkingen hebben, dan weet je ons te vinden :wink:

1 like

Hi Björn!
Dank je wel voor de vele informatie, fijn om een aantal mogelijkheden op de plank te hebben liggen. Ik zal eens wat gaan testen met één of twee van de suggesties.
met vriendelijke groet, Frank