Gezocht: distributielijst tool

Graag zou ik voor Cinekid een tool gebruiken waarbij ik meerdere mensen tegelijkertijd kan mailen en zij ook aan de lijst kunnen mailen of reageren, zonder dat we daarmee alle mailadressen aan elkaar onthullen. Is er een tool die jullie kennen die voldoet aan de PublicSpaces waarden? En zouden jullie kunnen uitleggen hoe ik zoiets aan de praat krijg?

Is het de boedoeling dat alleen jij naar de mailinglist kunt mailen? (meer een nieuwsbrief) Of kunnen alle deelnemers berichten sturen die dan worden doorgestuurd? (discussielijst)
En moet er ook iets van een openbaar archief komen?

Dat laatste, dus iedereen moet mee kunnen praten of dingen bespreekbaar kunnen maken. Eerst denk ik niet openbaar, maar een archieffunctie zou wel fijn zijn.

Dat soort distributielijsten kun je maken met GNU/Mailman. Dit is een open source pakket dat i.c.m. een mailserver werkt.
Om het te gebruiken heb je 2 opties: 1) Je installeert het op een eigen server, 2) Je zoekt een aanbieder die dat voor je doet. Ik heb even snel gezocht en vond bijv. deze aanbieders:

Als je het zelf wilt hosten kun je ook kijken of jullie een server kunnen (laten) inrichten o.b.v. YunoHost. Dat is een linux-distributie waarmee je via een eenvoudige interface ook Mailman kunt installeren.

Dank! We gaan het uitproberen!